Cum să îl învățăm pe bebeluș să mănânce sănătos încă din perioada de diversificare?

Distribuie acest articol

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Un regim alimentar echilibrat și bogat în alimente sănătoase este important în fiecare etapă de dezvoltare a bebelușului. Diversificarea este perioada cea mai potrivită în care îl puteți învăța pe bebeluș să mănânce sănătos pur și simplu prin expunerea la o plajă cât mai largă de opțiuni alimentare sănătoase precum legume și leguminoase, fasole, fructe, cereale integrale și nuci, pește și carne.

Pe măsură ce micuțul crește, influențele externe, cum ar fi ceilalți copii, profesorii, învățătorii, stilul de viață ocupat, emisiunile de la televizor și reclamele vor începe să îi modeleze imaginea copilului despre cum ar trebui să arate mâncarea și alimentele. Prin urmare, perioada de diversificare și primii ani din viața bebelușului sunt critice când vine vorba de construirea unei fundații puternice pentru o alimentație sănătoasă.

Un regim echilibrat în rândul bebelușilor și copiilor de vârstă mică are o influență profundă asupra stării generale de sănătate, ceea ce înseamnă scăderea riscurilor de apariție a multor boli, menținerea unei greutăți sănătoase, o stare de spirit stabilă și chiar îmbunătățirea capacității de învățare și memorare. O dietă sănătoasă are, de asemenea, o influență pozitivă asupra bunăstării mintale și emoționale a copilului. Beneficiile nu se opresc aici. Poate că nu erați pe deplin convinși, dar obiceiurile alimentare sănătoase care sunt dobândite de la vârste fragede sunt cel mai probabil să îi însoțească pe copilași pe parcursul întregii vieți.

Prin urmare, crearea unui mediu în care alimentele bogate în nutrienți reprezintă o prioritate poate ajuta la modelarea obiceiurilor și a preferințelor alimentare pe tot parcursul vieții copilului. Iată câteva modalități de a optimiza alimentația bebelușului:

Expuneți bebelușul la o varietate de alimente. Opțiuni precum fructe, legume, proteine slabe, cereale integrale, lactate și grăsimi sănătoase, cum ar fi avocado și unturi de nuci sunt de o calitate nutrițională excelentă. În plus, atunci când variați alimentele de la o masă la alta, bebelușul va obține un echilibru mai bun dintre substanțele nutritive de care are nevoie pentru a crește și a se dezvolta.

Nu puneți presiune asupra copilului. Oricât de mult ne-am dori ca cei mici să mănânce toate legumele din farfurie, nu îi ajutăm cu nimic dacă îi forțăm. Copiii nu trebuie nicidecum să curețe farfuriile. Cel mai indicat este să vă lasați copilul să își asculte corpul și să decidă când este sătul.

Puneți la punct o rutină a meselor. Bebelușii și copiii de vârstă mică se obișnuiesc rapid cu o rutină, așa că oferiți mesele și gustările cam la aceeași oră în fiecare zi.

Limitați alimentele procesate. Viețile noastre sunt mai agitate și mai haotice ca niciodată și, uneori, nu avem timp să gătim acasă o masă nutritivă. Totuși, faceți tot posibil pentru a limita expunerea bebelușului și a celorlalți membri ai familiei la alimentele convenabile, adică cele procesate, prăjite, gustările nesănătoase de pe rafturile magazinelor, cerealele pline de zahăr și alimentele bogate în sare. Cele mai multe preparate pe care le găsim în magazine, inclusiv multe alimente destinate bebelușilor și copiilor de vârstă mică, sunt pline de sare și zaharuri adăugate, fiind, de asemenea, scăzute în calitate nutritivă.

Limitați consumul de suc de fructe. În perioada de diversificare, bebelușii nu au voie să bea suc de fructe. Copiii cu vârsta cuprinsă între 1-3 ani au voie cel mult 120 de ml pe zi de suc proaspăt de fructe.

Luați masa în familie, căci părinții sunt cel mai bun exemplu pentru bebelușul lor. Mesele în familie încurajează bebelușul să încerce noi alimente și îl ajută să deprindă un comportament adecvat la masă. Atunci când luați masă, încercați să opriți televizorul, să dați la o parte telefoanele și tabletele și să limitați orice alte distrageri.

Înscrie-te la Newsletter

Primește in email ultimele noutăți

Mai multe articole